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7차 교육과정에 따른 교과교실제의 교육 프로그램을 수용하기 위해서는 홈베이스를 중심으로 교과교실과 특수교실 등 이용도가 높은 시설의 유기적인 연결이 필요하다. 매스디자인을 통해 녹지와 학생의 흐름을 대지 내에서 필로티와 계단, 데크 등으로 연결하고, 홈베이스를 수직, 수평 동선의 중심부로 구성하여 각 교과교실과 체육관, 식당 등을 효율적으로 연결하는 학교생활의 코어 역할을 하게 하였다. 신 재생에너지 시범단지 특성에 맞게 지열, 태양열, 태양광 등의 다양한 신 재생에너지원이 채택되었다.
The implementation of the Subject Classroom System under the 7th Educational Curricula requires close connections among frequently used facilities such as classrooms for subjects and special education. Through the design focuses on the connection between the building and the adjacent green area while an open student circulation is achieved with pilotis, stair halls, and decks. The layout of the home base in the centers of the vertical and horizontal circulation paths enabled each subject classroom, gym, and cafeteria to play a core role in school life. In accordance with the characteristics of a new renewable energy district, different sources of renewable energy-geothermal, solar, and sunlight power-were adopted.
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대한민국 경기도 평택시 비전1동 102-4
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소사벌 고등학교
Sosabul High School
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