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낙후된 교사동과 유치원동을 대체할 신설 건축물은 효율적이고 기능적인 공간구성을 위해 층별, 구역별, 학년별로 교실과 실습실의 영역을 구획하고, 관리와 감독을 위한 교사시설을 적절히 분산 배치하여 교사와 학생간의 심리적, 물리적 거리가 최대한 가깝도록 계획하였다. 교육의 연속성과 기능상의 효율성을 높이기 위해 교사동 주변 외부공간을 다양한 크기와 형태로 분할 조성하였고, 이를 통해 학생들의 다양한 행동패턴을 수용하는 데 적합하도록 배치하였다.
The new building, which replaced the old and underdeveloped teachers building and the kindergarten building, is divided by levels, zones, and grades in order to achieve an efficient and functional layout. The teacher’s facilities for student management is adequately located and planned, which minimizes the psychological and physical distance between teachers and students. In order to improve the continuity of education and functional efficiency, the outer space of the teacher’s building is divided into spaces of different sizes and forms, accommodating the diverse behavioral patterns of students.
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서울특별시 동대문구 이문동 164
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이문 초등학교
Imoon Elementary School
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